14.12.2011

Ovnsbakt kylling med pesto og parmaskinke

I denne førjulstiden blir det mye baking og søte saker i fokus. Jeg klager selvfølgelig ikke, men det er greit med litt variasjon også syntes jeg. Derfor var det litt deilig å kunne lage noe ordentlig "ikke julete mat" til middag i dag. Jeg har nemlig lagd kyllingbryst gratinert med basilikumpesto, mozarella og parmaskinke. En så utrolig god og enkel middag som tar under timen å lage.

Dette trenger du:

Kyllingfileter
Mozarellaost - jeg brukte revet 
Basilikumpesto
Parmaskinke


Jeg tinte noen kyllingfileter og krydret med salt og pepper. Stek de såvidt i pannen på hver side. Lag et snitt i senteret på filetene og fyll først med pesto og deretter mozarella. Til slutt surrer du parmaskinke rundt og strør litt mozarella på toppen. Stek i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter. 




Den lett saltede parmaskinken passer så godt med basilikumpesto! Det gir en god og fyldig smak på kyllingen. Jeg serverte med ris denne gangen! Håper det smaker :-)

1 kommentar:

  1. Fyttikatta, det ser bare sååå godt ut, flinke deg, bloggen din er så fin, klem mamma;))

    SvarSlett

Legg igjen en hilsen!