16.12.2011

Sarah Bernard

Hei hei!


Nå nærmer julen seg virkelig med stormskritt. Jeg gleder meg så vanvittig mye til den store dagen. Jeg har faktisk ikke feiret jul hjemme i Norge på 2 år, så det skal bli deilig å være sammen med familien i år! 

Min favoritt julekake er definitivt Sarah Bernard. Jeg har den beste oppskriften på disse herlighetene!


Mandelbunn:

250 g malte mandler
3 1/2 dl melis
3 eggehvitter

Bland de malte mandlene og melisen sammen før du har i de stivpiskede eggehvittene. Det er viktig å "brette" hvittene inn i blandingen forsiktig. Sett små topper av blandingen på et stekebrett med skje. Stekes i ovnen på 175 grader i 12-15 min. Avkjøl helt før du sprøyter på fyllet.

Fyll:

200 g myk margarin
3 dl melis
3 eggeplommer
1 pakke kokesjokolade
1 ss kaffe fra kanna

Sett i fryseren til de har blitt faste. Dypp toppene i smeltet sjokoladetrekk

Trekk:

2 ss delfiafett
2 pakker kokesjokolade



Jeg delte noen av mandelbunnene i to og lagde halvmåner i tillegg. De er så søte å se på, samtidig som de smaker helt fantastisk!
Sarah Bernard oppbevares i fryseren og tas frem ca en time før servering!

1 kommentar:

Legg igjen en hilsen!