07.12.2011

Suppe: Butternut Squash

Hei på dere!


Mitt aller første blogginnlegg - spennende! Dette er først og fremst en blogg som vil bli fylt med masse gode matoppskrifter! Jeg hiver meg i det, here it goes!

På denne kalde vinterdagen i desember står butternut squash suppe på menyen. Denne har jeg laget noen ganger i høst og den blir like god hver gang! Veldig lett å lage er den også. Denne grønnsaken er vel egentlig ikke å finne i butikkene lenger da den er ferdig for sesongen. Jeg var så heldig å finne to små butternut squash i nabolandet Sverige her om dagen, og det var ingen tvil om at de skulle i handlevogna!
Dette var mer enn nok for 2 voksne personer:

2 små eller 1 stor butternut sqush - skrellet og skjært i like store terninger
1 løk
1 rød paprika
1 liten chili
2 fedd hvitløk
6 dl hønsebuljong

Først delte jeg den skrelte squashen på langs og gravde ut kjernen med en skje



Deretter skjærte jeg den i like store terninger.
Fres hakket løk, paprika, chili og hvitløk i pannen sammen med en klatt margarin. Dette skal stekes i ca 2 min til det har blitt mykt. Hønsebuljongen kokes opp, ha i grønnsakene og squashen. Squashen skal kokes til den blir myk, 
akkurat som når du koker poteter kan du kjenne med en kniv når squashen er ferdig kokt og myk.





For en "fattig student" som meg er det ikke alt kjøkkenutstyret som er på plass. I stedet for å bruke en stavmikser, så nøyer jeg meg med en blender. Fungerer like bra, og det har ingenting å si på resultatet. Ha oppi vann og squash i 
små doser og fyr løs til det blir en tykk og deilig suppe!




Server med litt brød eller baguetter ved siden av. Nammm...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg igjen en hilsen!