18.01.2012

Fudge Brownies

Hello!

De siste dagene har Miss Whoopie vært på farta, og har derfor ikke hatt noe tid til overs for å blogge. Men i dag byr jeg på verdens beste brownies!
Det er så lenge siden jeg har bakt brownies, så i dag bakte jeg nettopp det! Min favoritt brownie er seig og myk i konsistensen. Jeg tok utgangspunkt i Manuela sin oppskrift, og resultatet ble upåklagelig. Det finnes ikke noen bedre dessert enn varm brownie med vanilje iskrem ved siden av spør du meg.
Jeg hadde litt sjokoladeglasur til overs som jeg smurte på kaken for å pynte den litt.

Brownies:

230 g smør
500g sukker
4 store egg
150 g kakao
1 ts salt
1 ts bakepulver
1 ts espressopulver
1 s vanilje essens
170 g mel
250 g sjokolade knapper


Smelt smøret på svak varme. Når det er smeltet trekker du kjelen av platen og har i sukkeret. Rør godt til det er blandet og ha kjelen på platen igjen. Rør i ca 30 sekunder så sukkeret smelter.
Pisk sammen eggene og ha i kakao, salt, bakepulver, espressopulver og vanilje ekstrakt.
Rør det hele sammen og ha til slutt i mel og sjokoladeknapper.

Fordel røren i en 20x20 cm bakepapirkledd bakeform og stek på 180 grader i ca 30 minutter.

Kaken kan settes i fryseren i 30 min før du skjærer den opp å har på glasur.






Denne kaken skal jeg ha med meg på fjellet i morgen! Håper den faller i smak :-)

2 kommentarer:

  1. Silje (:18/1/12

    Nam nam! :)

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅ, ser godt ut. Ha en fin tur på fjellet og kjør pent i bakken, Kvitfjell er skummelt asså;)

    SvarSlett

Legg igjen en hilsen!